De Wegwijzer CBS

Gesloten (do 08.45 - 15.30)

Toon openingstijden

basisscholen - De Wegwijzer CBS - kaartoverzicht

De Wegwijzer CBS

CBS de Wegwijzer hanteert waarden en normen, waaraan team, leerlingen en ouders worden geacht zich te committeren. Deze waarden en normen komen voort uit een christelijke traditie en worden gekenmerkt door het respectvol omgaan met elkaar, met materiaal, met de omgeving en met de situatie. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in onze vijf schoolregels.
Wij baseren kwalitatief goed onderwijs op keuzes die gemaakt zijn voor ontwikkelingsgericht onderwijs. Door aan te sluiten bij de behoeften van de individuele leerling werken leerkrachten, begeleidend en sturend, vanuit een breed en gedifferentieerd aanbod aan de ontwikkeling naar zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking.
Een transparante en eerlijke relatie en open communicatie met ouders is voor ons de voorwaarde voor een optimale ontwikkeling van de leerling. De school wil bewerkstelligen dat ouders mede verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling van hun kind. CBS de Wegwijzer biedt ouders alle ruimte om hand- en spandiensten te verrichten en wederzijdse betrokkenheid te handhaven of te vergroten.
Leerlingen die CBS de Wegwijzer bezoeken moeten zich in eerste instantie 'thuis' voelen. Onze school is een plaats waar zij zich veilig en gewaardeerd voelen. Leerlingen zijn binnen CBS de Wegwijzer mede-eigenaar van hun eigen ontwikkeling. Door samenwerking, eigen verantwoordelijkheid en reflectie geven leerlingen mede vorm aan de uitvoering van de onderwijstaken.

Expertises

Gesloten