De Toermalijn Openbare Basisschool

De Toermalijn is een school waar gedegen onderwijs gegeven wordt, zodat voor elk kind een goede basis wordt gelegd voor het voortgezet onderwijs, dat bij het kind past. Het onderwijs is erop gericht alle kinderen op een zo hoog mogelijk niveau te laten komen. Door hoge verwachtingen te stellen en de lat steeds iets hoger te leggen, worden de kinderen gestimuleerd goede prestaties te leveren. De eindcito-scores van de Toermalijn waren ook in 2009 boven gemiddeld.

Obs de Toermalijn heeft twee vestigingen: de hoofdvestiging Hijkerveld en de nevenvestiging aan de Schere. In beide gebouwen is een peuterspeelzaal en zijn de groepen 1 t/m 8

Expertises

De Toermalijn Openbare Basisschool