Jenaplanschool Antonius Abt

De school is zo’n 650 jaar geleden begonnen als onderdeel van de parochiekerk Sint Antonius Abt in Bokhoven.

De lesgevende taak behoorde tot de werkzaamheden van de koster. In 1981 is de school bestuurlijk van de kerk losgekoppeld. Er is tot 1 augustus 2003 een bestuur van ouders gevormd, waarvan er steeds één bestuurslid op voordracht van de kerk werd benoemd.
Vanaf 1 augustus 2003 vindt bestuurlijke samenwerking plaats met het Koning Willem I College te
’s-Hertogenbosch. En vanaf 2004 zitten we in de Haverleij.

We zijn een katholieke school op algemeen-christelijke grondslag. Dat betekent dat we erkennen in een samenleving te leven die op christelijke waarden is gestoeld.

Als groepsleiding proberen we de kinderen te benaderen met een humanitaire houding en, gewild en ongewild, dragen we een aantal van onze normen en waarden daarbij over. Voorop staat een open en eerlijke benadering van elk individu, ongeacht religie of overtuiging.

Er zitten op 1 oktober 2012, + 600 kinderen op school. Zij komen uit de kastelen van Haverleij, uit Engelen, Bokhoven en uit de wijde omtrek.
De kinderen zijn verdeeld over 24 stamgroepen in 9 clusters.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Jenaplanschool Antonius Abt

• Deelname van ouders in MR en OVO
  • Schoolgids en nieuwflitsen online in te zien
  • Bijles