Parnassiaschool

Gesloten (vr 08.30 - 14.30)

Toon openingstijden

basisscholen - Parnassiaschool - kaartoverzicht

Parnassiaschool

Wij zijn een interconfessionele basisschool, ontstaan uit een fusie van een katholieke en een protestants christelijke basisschool, die werkt vanuit het Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO) concept.
Dit houdt in dat wij vooral kijken naar de ontwikkeling van het kind ten opzichte van zichzelf. Daarbij werken wij ook aan de brede ontwikkeling van het kind. Dus niet alleen de kennis, maar ook de vaardigheden optimaal ontwikkelen.
Daarom werken wij niet alleen uit methodes, maar ook, schoolbreed, met een thematische aanpak. Dit levert meer betrokkenheid op bij de kinderen waardoor het leren nog beter gaat. Meer informatie over het OGO concept vind u onder het kopje "de school".
De Inspectie voor het onderwijs heeft in juli 2011 de school gewaardeerd met een dikke voldoende.

Het schooljaar 2011-2012 is de Parnassia gestart als brede school en is er een continurooster ingesteld. De schooltijden treft u aan in onze schoolgids, welke u onder het kopje "ouders" aantreft.
De implementatie van de brede school en het continurooster heeft zonder noemenswaardige problemen plaatsgevonden. Het naschools activiteitenaanbod is een groot succes en zowel de kinderen als de betreffende docenten beleven er veel plezier aan. Uit een eerste peiling onder de ouders, blijkt dat ook zij in het algemeen zeer tevreden zijn over de opzet van de brede school. De brochure met het nieuwe aanbod voor de periode februari-juli 2012 is inmiddels uitgebracht en ook op deze website te vinden onder het kopje "ouders" en dan naar "brede school". We zijn heel trots op het gevarieerde aanbod aan activiteiten. Nieuw is dat we ook drie cursussen aanbieden voor ouders en buurtbewoners.
Voor een impressie van het huidige activiteitenaanbod treft u bij dit artikel een aantal foto's aan en in het fotoboek "naschoolse activiteiten" treft u nog veel meer foto's aan.

Gesloten
Opent ma 22 apr om 8.30