Basisschool It Klimmerblêd RK

Gesloten (di 08.30 - 15.30)

Toon openingstijden

basisscholen - Basisschool It Klimmerblêd RK - kaartoverzicht

Welkom

‘It Klimmerblêd’ is een rooms katholieke basisschool voor Sint Nicolaasga en omgeving. Wij willen een school zijn waar ieder kind telt, waar we het onderwijs aanpassen aan de behoefte van het kind. Ieder kind is voor ons uniek.

Onze school is een rooms katholieke basisschool. Een plek voor iedereen met respect voor onze katholieke grondslag. Belangrijke aspecten binnen het dagelijks werken van ‘It Klimmerblêd’ zijn gemeenschapsvorming, leren, vieren en dienen.

‘It Klimmerblêd’ is de Fryske naam voor ‘KLIMOP’. Ieder kind groeit tijdens zijn of haar basisschoolperiode verder. Er komen steeds meer bladeren bij en de groei is altijd omhoog. De bladeren van de klimop blijven altijd groen. Ieder kind krijgt steeds meer bagage mee richting de volwassenheid.

Onze school heeft een duidelijk eigen gezicht, heeft een duidelijke binding met de plaatselijke kerkgemeenschap en staat open voor iedereen.

Kortom : r.k.b.s. ‘It Klimmerblêd’ werkt :
- vanuit een opdracht
- actief en betrokken
- met open deur
- gestructureerd
- investeert meer in basisvaardigheden
- veilig
“GEWOON BIJZONDER”