De Toermalijn Openbare Jenaplan Basisschool

Gesloten (do 08.30 - 15.30)

Toon openingstijden

basisscholen - De Toermalijn Openbare Jenaplan Basisschool - kaartoverzicht

De Toermalijn Openbare Jenaplan Basisschool

De Toermalijn; deze naam is het resultaat van een prijsvraag bij de opening van de school. Een toermalijn is een edelsteen, die meestal een groene kleur heeft, maar eigenlijk in alle kleuren voor kan komen. En daar zit ook meteen de speciale betekenis: alle kinderen, van welke kleur, afkomst, of achtergrond dan ook, zijn op onze school gelijk.

De Toermalijn startte in augustus 1979 als "Openbare Lagere School". Ze bestond uit één lokaal met zeven leerlingen. Vanaf augustus 1981 kwam daar de openbare kleuterschool bij en bij de invoering van de Wet op het Basisonderwijs in 1985 werd de officiele naam: Openbare Jenaplan Basisschool De Toermalijn.

Op onze openbare school bieden wij ook aan de ouders die dat willen de mogelijkheid om hun kinderen binnen het lesrooster R.K. godsdienst- of humanistisch vormingsonderwijs te laten volgen.

Gesloten
Opent vandaag om 8.30