Openbare Basisschool De Moespot

Stichting Openbaar Primair Onderwijs Rivierenland.

Twaalf openbare scholen voor primair onderwijs in Rivierenland, één missie en één visie
Obs De Moespot maakt onderdeel uit van een stichting die verantwoordelijk is voor het openbaar primair onderwijs in Tiel en Culemborg. Tussen de scholen is veel samenwerking en afstemming. Goede dingen worden van elkaar overgenomen, wijze lessen van elkaar geleerd.

Missie van de Stichting OPO-Rivierenland.
Het onderwijs van Openbaar Primair Onderwijs Rivierenland is:

kindgericht,
toekomstgericht,
resultaatgericht,
maatschappijgericht.
Ons onderwijs past bij de kwaliteiten van ieder kind. Wij bieden uitdagend en gedegen onderwijs met veel aandacht voor rekenen en taal. Daarnaast staat de wereld om de school centraal. Wij bereiden kinderen voor op een samenleving waarin mensen verschillen en respectvol met elkaar
omgaan. Dit is het uitgangspunt voor onze scholen. Iedereen die dit onderschrijft is welkom op onze scholen.

Visie van Stichting OPO-Rivierenland.

De twaalf OPO-R scholen werken vanuit een gemeenschappelijke visie op leren en ontwikkeling, dat bindt ons. Kinderen leren optimaal als ons aanbod aansluit bij hun specifieke onderwijsbehoeften. Als ideaal stellen wij daarbij, dat elk kind regisseur wordt van het eigen leer- en ontwikkelproces. Leren “leren” is daarbij een belangrijke voorwaarde. Onze opvatting is dat kinderen uitgedaagd worden door steeds net iets meer van hen te vragen, dan ze al kunnen. Succes ervaren tijdens het leren is een enorme motivatie om steeds een stap verder te komen. Wij organiseren het leren in groepen (klassen) en daar waar noodzakelijk individueel. Wij bieden een veilige en uitdagende schoolomgeving die gericht is op interactie met ouders, de buurt en het voortgezet onderwijs. Dit bereidt leerlingen voor op een actief meedoen in de samenleving.

Openbare Basisschool De Moespot
Wadensteinlaan 46/A