Stichting Katholieke Onderwijsbelangen Rivierenland

Onder de Stichting Katholieke Onderwijsbelangen Rivierenland ressorteren in totaal negen basisscholen in het Rivierenland tussen Waal en Lek.
De Achtbaan (Tiel-oost)
De Adamshof (Tiel-centrum)
St. Antonius (Beesd)
De Bataaf (Tiel-Passewaaij)
St. Carolus (Cothen)
De Dagobert (Tiel-noord)
Floris Radewijnsz (Leerdam)
Rotonda (Tiel-west/Passewaaij)
Stefanus (Tiel-noord/Drumpt)

Onze scholen liggen in het rustige en aantrekkelijke rivierengebied tussen Waal en Lek, waar de natuur niet is aangetast door beton en asfalt. Op onze scholen ontvangen ruim 2400 leerlingen les van ongeveer 240 leerkrachten.

De Stichting Katholieke Onderwijsbelangen Rivierenland biedt op haar scholen vernieuwend onderwijs op maat, waarbij het welzijn van de individuele leerling centraal staat. Het is de kernactiviteit van onze professioneel ingerichte organisatie.

Onze scholen staan open voor alle leerlingen in de gemeenten waar we gevestigd zijn. Respect en zorg voor elkaar krijgen gestalte in onderwijs dat duidelijk gestoeld is op onze katholieke identiteit. Daarin is voldoende ruimte voor andere godsdienstige levensbeschouwelijke opvattingen. We streven naar een goede en hechte samenwerking tussen school en ouders en vooral ook naar een veilig en vertrouwd onderwijsklimaat. Daarbinnen worden kinderen vriendelijk en respectvol opgeleid en opgevoed tot positief-kritische en maatschappelijk betrokken leerlingen met een open blik op de toekomst.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Stichting Katholieke Onderwijsbelangen Rivierenland

Stichting Katholieke Onderwijsbelangen Rivierenland
Hondsroos 4