De Molenhoek Rooms Katholieke Basisschool

Gesloten (do 08.30 - 14.30)

Toon openingstijden

basisscholen - De Molenhoek Rooms Katholieke Basisschool - kaartoverzicht

De Molenhoek Rooms Katholieke Basisschool

Het profiel van De Molenhoek wordt vormgegeven door een actief team van enthousiaste en professionele leerkrachten met zorg en aandacht voor alle kinderen. Zij creƫren elke dag een veilige omgeving om samen te spelen en te leren.

Een open en sociale school
De Molenhoek is een open en sociale, katholieke basisschool. Kinderen met verschillende achtergronden en religies zijn bij ons op school welkom. Van ouders en leerlingen verwachten wij dat zij zich conformeren aan de beleidsregels van de school. Vanuit maatschappelijk geaccepteerde normen en waarden leren we kinderen respectvol met elkaar omgaan. Kinderen mogen binnen de vertrouwde omgeving van De Molenhoek zijn wie ze zijn.

Actueel en eigentijds onderwijs
De ontwikkeling van het kind staat bij De Molenhoek voorop. Kinderen worden actief bij de lessen betrokken en kunnen zo hun bijdrage leveren aan hun eigen ontwikkeling. De school werkt met moderne methoden en beschikt over actuele kennis en eigentijdse systemen om leerlingen optimaal te begeleiden. Met behulp van opbrengstgericht werken willen we het maximale uit elk kind halen. Onze doelstelling is om kinderen te laten groeien naar het voortgezet onderwijs dat bij hen past, en ze voldoende bagage mee te geven om het vervolgonderwijs succesvol te doorlopen.

Actieve en zelfstandige leerling
De Molenhoek is een kindgerichte school waar we op een positieve en stimulerende manier met elkaar om gaan. We werken aan een actieve houding die we verbeteren door het reflecteren op eigen gedrag en prestaties. We besteden veel tijd aan zelfstandigheid en bouwen de rol van de leerling hierin steeds verder uit. Het hele team is bij deze ontwikkeling betrokken. Zo bouwen we aan zelfvertrouwen en respect.

Altijd in beweging
De Molenhoek is altijd in beweging. We spelen in op ontwikkelingen in het onderwijs en in onze omgeving. Daarnaast geven we invulling aan de bewegingsbehoefte van de kinderen d.m.v. sport, techniek, dans, drama en muziek. We werken samen met buitenschoolse organisaties om activiteiten op dit gebied te organiseren. Zo willen we ruimte scheppen, zodat ieder kind zijn eigen talenten kan ontwikkelen.

• Online aanvraagformulier vakantie/verlof
  • Online aanmeldingsformulier