De Opdracht Christelijke Basisschool

CBS De Opdracht is de protestants-christelijke basisschool in Ureterp.
Ons uitgangspunt is: “het kind centraal!” Het dagelijks onderwijs richt zich vooral op de mogelijkheden en talenten bij de kinderen én de leerkrachten.
Als Protestants Christelijke school willen wij, op basis van wederzijds respect, openstaan voor kinderen en ouders met een andere culturele en/of religieuze achtergrond. Vanuit deze basis is er de kans elkaar te leren kennen en te begrijpen en daardoor, op positieve wijze, met elkaar om te gaan in onze multiculturele samenleving.

De statuten van onze schoolvereniging omschrijft ons grondslag kort maar duidelijk: “Wij aanvaarden als richtsnoer voor handelen de Bijbel als Gods Woord, waarin het evangelie van Jezus Christus ons oproept tot dienst aan God en dienst aan de medemens”.
Voor meer informatie nodigen we u van harte uit om een afspraak te maken en langs te komen.
De kleuters komen binnen bij de ingang van hun eigen groep. Tussen 8.20 uur en 8.30 uur kunnen de kinderen worden gebracht. ’s Middags tussen 13.05 uur en 13.15 uur. De jas kan dan aan de kapstok worden gehangen, de schoenen kunnen eronder worden gezet. De beker met drinken kan in de klas op het dienblad worden gezet en de tas kan in de mand/bak.De kinderen mogen daarna op hun eigen stoel in de kring gaan zitten. Het is niet de bedoeling dat de kinderen in de hoeken gaan spelen ( ook broertjes en zusjes niet).

Om 8.30 uur en 13.15 uur gaat de tweede bel en willen wij graag beginnen. Wilt u voor die tijd afscheid nemen van uw kind?

Ophalen.

Voor ons schoolplein bevindt zich een speciale wachtplek voor de ouders. De leerkrachten uit de groepen 1 en 2 brengen de kleuters na schooltijd hier naar toe. Ze wachten tot alle kinderen zijn opgehaald.

Parkeerterrein, “Tútsje en Ride”.

Voor ons schoolterrein bevindt zich een parkeerterrein van de Gemeente Opsterland. Wij mogen dat als school gebruiken. De afspraak is dat de auto’s vlak voor en na schooltijd, rechts inrijden en links uitrijden (vanaf de voorzijde bekeken). Dit zorgt voor een duidelijke en veilige doorstroom.
Het parkeerterrein kan ook gebruikt worden om de kinderen veilig te laten uitstappen en dan direct door te rijden (in tútsje en dan derút ride).

De Opdracht Christelijke Basisschool
Foareker 21