Johannesschool RK

Ons onderwijs:

Binnen de Johannesschool wordt er veel zelfstandig gewerkt.
De kinderen kiezen zelf in welke volgorde het werk gemaakt wordt, zowel per dag als over de week.
Het plannen van werk over de week krijgt vorm op verschillende manieren.

De Johannesschool is een SISo school.
SISo staat voor Structureel Individueel Samenwerkingsonderwijs.

Het SISo-concept is een vorm van vernieuwingsonderwijs, welke zorgt voor een balans tussen een optimaal pedagogisch en didactisch klimaat. Daartoe zijn o.m. diverse praktische instrumenten en werkvormen ontwikkeld die garant staan voor enerzijds een duidelijke doorgaande lijn binnen de school en
anderzijds een optimale ontwikkeling van elk kind, binnen de sociale leefgemeenschap die een school is.

De inspectie concludeert dat het onderwijs op de Johannesschool op orde is.
De inspectie schrijft over de opbrengsten dat deze meerdere jaren boven de bovennorm voor vergelijkbare scholen ligt. Een goede prestatie!

Als verbeterpunt geeft de inspectie waardering 1.4 leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte ontwikkelen zich naar hun mogelijkheden. De Johannesschool moet voor deze kinderen die de leerlijn van de groep niet meer kunnen volgen een ontwikkelingsperspectief vaststellen. Dat zijn doelstellingen waar een kind redelijkerwijs aan kan gaan voldoen.

Door deze doelstellingen te volgen en te toetsen kunnen we aantoonbaar maken dat leerlingen zich naar hun mogelijkheden ontwikkelen.

• Stimuleren van zelfstandigheid

Johannesschool RK