Parkschool PC

De Parkschool is een basisschool midden in het prachtige Molenpark in de wijk Lombok volop groen en veel speel- en ontdekkingsruimte voor de kinderen. Lees meer over onze Visie: De Parkschool, waar elk talent telt. Talentontwikkeling staat naast rekenen en taal op het hoogste niveau centraal.

De Parkschool: waar elk talent telt . Dat betekent:
Elk talent telt: we gaan uit van de eigen kracht van kinderen. Aanwezige talenten bij kinderen boren we aan, zowel binnen als buiten schooltijd
Rekenen en taal zijn voorwaarde voor talentontwikkeling. Op de Parkschool investeren we in rekenen en taalonderwijs van het hoogste niveau.
We werken en leren in kleine groepen. Elk kind en elk talent krijgt ruime individuele aandacht.
We zijn allemaal verschillend en hebben verschillende talenten. Dat wordt ingezet in de klas, zodat we veel van elkaar kunnen leren.
Met een speciaal technieklokaal boren we nieuwe talenten en interesses aan bij leerlingen. De Parkschool geeft techniekles in alle groepen.
De Parkschool is de enige basisschool in Utrecht met in elk lokaal een digitaal schoolbord. Dit biedt leraren veel nieuwe mogelijkheden om onderwijs aan te laten sluiten bij de belevingswereld van kinderen.
Met de unieke Profijtklas krijgen leerlingen de mogelijkheid om met extra onderwijs een stapje hoger te kunnen reiken in het voortgezet onderwijs.
Kinderen hebben een eigen inbreng, ze beslissen mee in speciale kindercommissies.
De Parkschool investeert veel in de onderwijstalenten van het docententeam. Met trainingen, opleiding voor het gebruik digitale schoolborden en studiedagen blijft het team scherp op haar eigen talent om kwalitatief hoogwaardig onderwijs te realiseren.
Ook de talenten van ouders worden op alle niveaus ingezet. Ouders zijn op verschillende niveau's betrokken: in de ouderraad, in de medezeggenschapsraad en bij de vele schoolactiviteiten.
De Parkschool werkt samen met het Christelijk Gymnasium Utrecht. Een grote groep talentvolle gymnasiasten helpt in het kader van een stage bij verschillende vakken.
In samenwerking met diverse organisaties biedt de Parkschool een groeiend aanbod van buitenschoolse activiteiten. Activiteiten op het gebied van sport, muziek, theater, techniek geven de leerlingen de mogelijkheid nieuwe talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Parkschool PC

• Les