Paulusschool

De Paulusschool is een katholieke basisschool en valt onder de Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU). De school bestaat al sinds 1937 en is ontstaan uit een fusie van de St. Paulusschool, de Julie Postelschool en de Jacintha kleuterschool. In 2005 is het hoofdgebouw aan de Prof. van Bemmelenlaan in gebruik genomen. Hierin zitten behalve de Paulusschool ook een gymzaal, kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, tussen- en naschoolse opvang en een activiteitencentrum.

Om aan de nog steeds groeiende vraag naar goed onderwijs in de wijk te kunnen voldoen, is in 2009 een dependance geopend aan de Wevelaan, in Tuindorp Oost. Hier zitten de komende jaren vier groepen.
Inmiddels gaan meer dan 400 kinderen naar de Paulusschool, verdeeld over 17 groepen. Het leerkrachtenteam telt ruim 30 medewerkers. De directie bestaat uit de schoolleider en een clusterdirecteur.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Paulusschool

• Naschoolse opvang

Paulusschool