Cornelius Basisschool St

De St. Corneliusschool staat onder het bestuur van de Rutger van Herpenstichting. Deze katholieke stichting heeft de volgende missie:“Het onderwijs aan de scholen van de Rutger van Herpenstichting is er op gericht om nu en straks de perspectieven van kinderen te vergroten”

De St.Corneliusschool sluit hierop aan met het motto “waar elk kind wordt gezien”. Hierin wordt in het bijzonder het anders (mogen) zijn van elk kind verwoord. De school streeft optimale ontplooiingskansen na voor alle leerlingen als voorbereiding op een zelfstandige deelname aan het voortgezet onderwijs en de maatschappij van morgen.

Uitgangspunten daarbij zijn een christelijke levensvisie, een veilig pedagogisch klimaat en aandacht voor de sociaal/emotionele ontwikkeling en onderwijs op maat. Onze kleinschaligheid zien wij daarbij als welkome bijkomstigheid. Kinderen moeten zich later onafhankelijk kunnen opstellen. Zij moeten leren keuzes te maken, verantwoordelijkheid te dragen voor hun werk en leren te functioneren in een groep. Dat kan alleen als je daarvoor zelf de ruimte krijgt, maar ook anderen daarvoor de ruimte geeft.

Onze visie op de maatschappij, kinderen en leren
De kernwaarden van onze school zitten in de begrippen:
· respect,
· geborgenheid,