Het Molenven RK Basisschool

De school is gesticht in 1939 op de plaats waar vroeger een molen stond aan een ven.

Dit verklaart waarom de school de naam ‘het Molenven’ kreeg.

In de schoolorganisatie waarin de leerkrachten hun instructie verzorgen, vinden wij rust, orde en regelmaat belangrijk. De leerlingen moeten tijdens het werk zo min mogelijk worden afgeleid. Vanzelfsprekend is de samenwerking tussen ouders, leerkrachten en kinderen van belang.Het wederzijdse respect en het onderling vertrouwen voor ieders verantwoordelijkheden spreekt voor zich. Naast de cognitieve aspecten van het onderwijs besteden wij ook aandacht aan de sociaal emotionele vorming van het kind.
Het welbevinden van de kinderen is voorwaardelijk ten behoeve van de resultaten van het onderwijs.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Het Molenven RK Basisschool

• jaarkalender