Prins Willem-Alexander School

Gesloten (vr 08.30 - 15.15)

Toon openingstijden

basisscholen - Prins Willem-Alexander School - kaartoverzicht

Over de Prins Willem Alexanderschool

Onze school ligt in Waarder, een mooi dorp in Zuid-Holland en tegen de grens van de provincie Utrecht. Het gebied waaruit wij onze leerlingen betrekken bevat naast de wijk waarin de school ligt, ook andere gebieden, zoals Driebruggen, Nieuwerbrug en Oudewater. De school is makkelijk te bereiken vanaf de A12. In het schoolgebouw is een peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang aanwezig.

Eén van de bijzonderheden van onze school is wel dat de heer Verheul, destijds meester op onze school, de bedenker was van de verkoop van de Kinderpostzegels langs de boerderijen. Een feit dat we als school nog herdacht hebben in 2008 toen onze school de eerste kinderpostzegels mocht aanbieden aan Hare Majesteit Koningin Beatrix.

Actieve vormen van ouderparticipatie zijn belangrijk om goede resultaten te bereiken voor de leerlingen. Een vanzelfsprekend gevolg hiervan is, dat zowel de school als de ouders zich samen verantwoordelijk voelen voor het wel en wee van de kinderen. Onze school stelt de belangstelling van ouders voor het onderwijs in de basisschool zeer op prijs.

De school kent onder andere een medezeggenschapsraad en een schoolraad.

Gesloten
Opent ma 13 may om 8.30