Jozef RK Basisschool St

SPOZ is de overkoepelende stichting voor 5 basisscholen: de Wegwijzer in Achtmaal, de St. Jozefschool in Wernhout, de St. Antoniusschool in Klein- Zundert, de St Annaschool en basisschool Zonnebloem Zundert. Op deze website kunt u doorlinken naar deze basisscholen en vindt u specifieke informatie.

De St. Jozefschool is in Wernhout, een kleine woonkern met een groot buitengebied, de enige basisschool in het dorp. De school staat niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk midden in het dorp, getuige de contacten met ouders, dorpsraad, parochie, peuterspeelzaal, bibliotheek, enz. School en omgeving zorgen samen voor een goede ontwikkeling en fijne leer-/leefomgeving van de kinderen.

Een belangrijk uitgangspunt van de school is het “kindvolgend-onderwijs” , wat plaatsvindt in een leerstofjaarklassensysteem. Verschillen tussen kinderen worden gezien als uitgangspunt voor leren. Zelfstandigheidsbevordering en uitgaan van niveau-verschillen zijn daarom onze speerpunten. Om deze te kunnen realiseren, zijn 4 voorwaarden erg belangrijk, nl. respect, veiligheid, aandacht en acceptatie. Hierbij gaan wij uit van een gezamenlijke verantwoordelijkheid: school, ouders én kind dienen elk hun bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het kind.

Door te werken vanuit bovengenoemde visie en uitgaande van katholieke normen en waarden, zijn we er van overtuigd dat we elk kind datgene kunnen bieden wat bij hem/haar past., zowel op gebied van leerprestaties als op het terrein van de sociaal-emotionele ontwikkeling. Dat ook de ouders daarin een belangrijke plaats innemen spreekt voor zich.

Het team van de St. Jozefschool staat ook voor u en uw kind klaar!

Jozef RK Basisschool St
Diepstraat 4