Mariaschool

"Liefde en grenzen, maken van kinderen fijne mensen”

Dit is het motto van onze school. Middels dit motto geven we aan, hoe we de kinderen, die door ouders aan ons toe worden vertrouwd, willen begeleiden. Liefde, om de kinderen het gevoel te geven dat ze belangrijk zijn en dat ze er wezen mogen. Grenzen om voor de kinderen een veilige en vertrouwde omgeving te scheppen. In zo’n omgeving kan elk kind groeien tot een fijn mens.

Medezeggenschapsraad.

Binnen onze school functioneert een Medezeggenschapsraad (MR). Zij heeft tot doel ouders en personeel medezeggenschap te geven in het beleid van het bestuur t.a.v. de school.
MR (medezeggenschapsraad)

De MR van de Mariaschool bestaat uit 3 ouders en 3 leerkrachten. De MR levert een bijdrage aan het zo goed mogelijk functioneren van de Mariaschool.

De MR kan instemmen en/of adviseren m.b.t. bepaalde beslissingen van de directie of het bevoegd gezag. Zij heeft daarvoor advies- en/of instemmingsrecht. Ook kan de MR aan het bevoegd gezag haar eventuele ongerustheid kenbaar maken over de gang van zaken op school. Zij doet dit namens de ouders en/of leerkrachten.

U als ouder kunt dus de MR aanspreken, over zaken die de MR aan gaan, waarover u als ouder meer duidelijkheid wenst. Mogelijk kunnen wij u dan behulpzaam zijn.
Diverse agendapunten MR:

Nascholingsplan.
Veiligheidsplan.
Schoolbegroting.
Meerjaren-Investeringsplan.
Formatieplan.
Taakbeleid.
Beleidstukken GMR.
Schoolinspectie-rapport.
ARBO.
School-Website.
Tussen Schoolse Opvang (TSO).
Schoolgids.
Zorgplan/Zorgprofiel.
Activiteitenplan.
Vakantierooster.