De Kring Jenaplanschool

Het team van de Kring bestaat uit professionals die de kwaliteit van het onderwijs hoog in het vaandel dragen.

Doelen van De Kring.

•Leren samenwerken.
.
•Leren zelfstandig worden.

•Leren verantwoordelijkheid dragen.

In de onderbouwgroepen zijn we bezig met Ervaringsgericht onderwijs.
Uitgangspunten:
Onderwijs gebaseerd op de 20 basisprincipes van het jenaplanonderwijs.
Flexibele groepen, zoals stamgroepen, waarin twee jaargroepen zitten. Anders gezegd: 4, 5 en 6-jarigen in de onderbouw, de 7 en 8 jarigen in de middenbouw, de 9 en 10 jarige in de tussenbouw en de 11 en 12-jarigen in de bovenbouw. De basisactiviteiten van mensen (en dus kinderen) zijn: gesprek, spel, werk en viering. Deze basisactiviteiten vormen de werkvormen in ons onderwijs.
Bij wereldoriëntatie staan de culturele vaardigheden in dienst van de ontmoeting met de wereld.
Het ritmisch weekplan komt in de plaats van het vakkenrooster en biedt ondermeer een zinvolle afwisseling van gesprek, spel, werk en viering en een afwisseling van inspannende en ontspannende activiteiten.

Deze eerste regel van het Kringlied (zie rechts) zegt iets over de manier waarop onze school de rol van de ouders ziet. U bent als ouder/verzorger lid van de Vereniging Samenwerkingsschool voor Jenaplan Onderwijs Woerden (VSJW).
Dit betekent dat wij als ouders met elkaar hebben afgesproken een bijdrage te leveren aan verenigingsactiviteiten en schoolactiviteiten. Waar die bijdrage uit blijkt ligt voor iedereen anders en hangt af van uw interesse, zoals hobby of werk en uw agenda. Door deze bijdrage is het mogelijk, direct of indirect, voor de kinderen meer activiteiten te ontwikkelen en / of uit te voeren.
Uw inzet als ouder wordt op prijs gesteld. Er zijn op De Kring voldoende activiteiten waar u zich persoonlijk voor in kunt zetten.

De Kring Jenaplanschool
Jan Steenstraat 102