De Pipegaal Openbare Basisschool

De Pipegaal is een kleine openbare basisschool met persoonlijke aandacht voor uw kind.

Op onze school is ieder kind met zijn of haar ouders welkom, welke godsdienst of levensbeschouwing het ook heeft. Als openbare school wilen we een ontmoetingsplaats zijn voor de verschillende opvattingen en denkwijzen die er in de samenleving zijn.

De naam ”Pipegaal” is verbonden met de pottenbakkerswereld waarin Workum een rijke traditie heeft. De klei voor de pottenbakkerij werd vroeger namelijk vervoerd in een Pipegaal, een kruiwagen. Wij willen op De Pipegaal een basisschool zijn die een kruiwagen vormt voor onze kinderen op hun weg naar volwassenheid.

Op de teldatum van 1 oktober 2012 stonden er 113 leerlingen ingeschreven. Ons team bestaat dit schooljaar uit zeven leerkrachten, een administratief medewerkerwerker, een schoolassistent, een intern begeleider, een manager bedrijfsvoering en onze directeur Jella van Seters.

Stichting Kinderopvang Zuidwest Friesland heeft op onze school een lokaal in gebruik voor de voor- tussen- en buitenschoolse opvang.

De Pipegaal Openbare Basisschool
Hearewei 1