Katholieke Basisschool De Vlieger Zwolle

Katholieke basisschool De Vlieger is in 1998 gestart. En valt onder de verantwoordelijkheid van Stichting Catent. Zie ook: www.catent.nl. De school heeft inmiddels drie hoofdlocaties en een locatie die bij een hoofdlocatie hoort.

Vlieger 1 is een kleinschalige locatie en staat aan de rand van de wijk Westenholte aan de Papaverweg. Vanuit Stadshagen ontdekken steeds meer mensen de weg naar deze school via de fietstunnel aan de Belvederelaan.

Vlieger 2 is de grootste locatie. Dit mooie oranje gebouw staat aan de Buckhorstlaan in Stadshagen. De groepen 3 tot en met 8 volgen hier onderwijs. De onderbouwgroepen 1 t/m 3 van deze locatie volgen onderwijs aan de Wildwalstraat (we noemen deze locatie Vlieger 4).

Vlieger 3 aan de Ingelandhof is de laatste hoofdlocatie. Een onderbouwgroep van deze locatie volgt tot juli 2012 onderwijs aan de Muurmeesterstraat. Vlieger 3 was voorheen een noodlocatie, maar heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een volwaardige hoofdlocatie met een heel eigen Vlieger-sfeer, waar de groepen 1 t/m 8 onderwijs krijgen. Deze locatie ligt vlak bij het winkelcentrum en midden in de woonwijk in Stadshagen.

De Vlieger is een officiele brede school. Binnen de brede school wordt samengewerkt met Landstede Kinderopvang. Zij verzorgen de organisatie van de buitenschoolse opvang en bieden op Vlieger 3 een peuterspeelzaalvoorziening. Voor buitenschoolse activiteiten van de brede school wordt gewerkt met een coordinator. De coordinator zorgt voor een gedifferentieerd aanbod na schooltijd, zoals kennis maken met muziek en engelse les.

Expertises

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Katholieke Basisschool De Vlieger Zwolle

• Les