Geopend tot 15.15

basisscholen - De Wegwijzer Basisschool - kaartoverzicht

De Wegwijzer Basisschool

De Wegwijzer is een school voor Protestant Christelijke Onderwijs met een open karakter waarin iedereen welkom is die onze uitgangspunten respecteert. Vanuit onze christelijke achtergrond willen wij kwalitatief geod onderwijs verzorgen aan leerlingen van diverse afkomst en met diverse mogelijkheden. We willen onze leerlingen geborgenheid en veiligheid garanderen want alleen dan kan er sprake zijn van goed onderwijs.

We willen een school zijn: waar kansen zijn voor alle leerlingen (dus zowel meer- als minderbegaafd) waar iedereen zich gekend weet, waar leerlingen en leerkrachten zich veilig kunnen voelen, waar basisvaardigheden lezen, taal en rekenen accent krijgen, waar belang gehecht wordt aan de ontwikkeling van hart, hoofd en handen, waar een kritische, zelfstandige werk- en leerhouding van iedere leerling gestimuleerd wordt, waar belang gehecht wordt aan samenwerken, waar belang gehecht wordt aan een sfeer van collegialiteit, openheid, aandacht voor elkaar, een goede werksfeer voor zowel de kinderen als de leerkrachten.

Onze school is gehuisvest in een ruim opgezet, licht schoolgebouw, met daaromheen een rium plein met voor elke leeftijdsgroep interessante speeltoestellen. Onze ervaren leerkrachten geven onderwijs met behulp van moderne onderwijsmethouden, die o.a. geselecteerd zijn op een zelfstandige werk- en leerhouding van de kinderen/ Tevens beschikken wij over een modern computernetwerk, waar groepen kinderen onder begeleiding van de leerkracht of een ouder, op hun eigen niveau kunnen werken.

De Wegwijzer heeft een goed zorgsysteem, waardoor tijdig gesignaleerd wordt of kinderen extra aandacht nodig hebben. Wij bieden een rustige leer-/werkomgeving, waar aandacht is voor orde en regelmaat, met een grote groep enthousiaste ouders die zich inzet in de school, maar ook bij onze buitenschoolse activiteiten.

Open
Sluit om 15.15