Dependance De Driesprong

Op onze scholen staat Christus centraal en werken we aan een schoolklimaat waarin geloof en leven in de stijl van Zijn koninkrijk onze basis is. Dit in tegenstelling tot de maatschappij waarin wij leven. Daarin staat immers het individu centraal. Alleen door Christus na te volgen en Zijn stijl te vertonen, kunnen we in deze tijd positief en christelijk met elkaar omgaan. Daarom willen we dat de sfeer op onze scholen deze christelijke levensstijl uitstraalt.

Van allen die binnen de VGPONN werken, wordt verwacht dat ze deze stijl van harte en actief uitdragen. Dit komt uit in de dagelijkse onderlinge omgang met de kinderen, met de ouders en met elkaar. Het door de ouders aan de school gedelegeerde onderwijs en de vorming dienen op één lijn te liggen met de geloofsopvoeding thuis. Dit is een punt van voortdurende aandacht van allen die betrokken zijn bij de scholen. De school richt zich op gezamenlijke verantwoordelijkheid van ouders en school in de opvoeding van de hun toevertrouwde kinderen, zonder daarbij de opvoedingstaak van de ouders over te nemen.

Wij werken aan de toerusting van jonge mensen die bij Jezus Christus willen horen en die een speciale plaats in deze wereld als christen innemen. Het gaat dus niet alleen om onderwijs, maar ook om opvoeding en vorming. We willen in dat opzicht niet alleen volgend maar ook proactief zijn.

De kerntaak van de school is het onderwijs zo in te richten dat de kinderen optimaal worden toegerust om hun gaven en talenten te ontwikkelen en te gebruiken tot eer van God, hun Schepper en tot nut van de medeburgers in de samenleving. Daarvoor is het nodig dat rekening wordt gehouden met de basisbehoeften voor het optimaal functioneren van mensen, namelijk de behoefte aan relatie (ik hoor er bij), competentie (vertrouwen in eigen kunnen) en zelfstandigheid (zelf beslissingen kunnen nemen). Dat is van belang voor de kinderen en ook voor het personeel en is voorwaarde voor ontwikkeling en een professionele cultuur.

Kortom, we gaan voor:
Gereformeerd onderwijs: Christus staat centraal, omgang met elkaar.
Goed onderwijs: basisbehoeften, deskundige leerkrachten, professionele cultuur.
Gastvrij onderwijs: toelatingsbeleid, ouders zijn welkom, omgang met ouder.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Dependance De Driesprong

• Speciaal onderwijs