Twickelo RK Basisschool

Twickelo wil een school zijn met aandacht voor elk kind, zodat het een doorgaande ontwikkelingslijn kan volgen. We streven er dan ook naar ons onderwijs af te stemmen op de mogelijkheden van het individuele kind. In onderwijstermen heet dat het aanbieden van adaptief onderwijs. Waar mogelijk krijgt het kind dus een gedifferentieerd en/of geïndividualiseerd lesprogramma aangeboden.

Kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen willen we extra zorg bieden middels een concrete, haalbare zorgverbreding. Kinderen die de leerstof beheersen willen we extra verdiepingsstof aanbieden.
Onze school wil gericht zijn op een evenwichtige ontplooiing van het kind in zijn totaliteit. Daartoe dient er binnen ons onderwijs een evenwicht te zijn in cognitieve, creatieve, emotionele, sociale en motorische ontwikkeling. We willen aandacht besteden aan kinderen uit andere culturen, m.n. die culturen waaruit kinderen op onze school afkomstig zijn.

Ons onderwijs is permanent in ontwikkeling en de verantwoording is vastgelegd in ons schoolplan. Het moge duidelijk zijn dat dit schoolplan met enige regelmaat bijgesteld dient te worden. Het schoolplan ligt voor iedereen ter inzage op school. In het schoolplan staat ook beschreven op welke wijze wij per vakgebied inhoud geven aan ons onderwijs; welke methoden wij gebruiken; welke doelen wij gesteld hebben, enz. Als een school die verankerd is in een moderne maatschappij willen wij openstaan voor onze omgevingsinvloeden. Om dit te realiseren streven wij naar openheid tussen enerzijds het schoolteam en anderzijds alle bij schoolbetrokkenen. Intensieve samenwerking tussen diverse geledingen moeten dit mogelijk maken.

Twickelo RK Basisschool
Langestraat 118/B