Geopend tot 15.15

basisscholen - Regenboog RK Basisschool - kaartoverzicht

Regenboog RK Basisschool

Wij zijn een katholieke basisschool, wat wij tot uiting laten komen in ons catecheseonderwijs en het vieren van de katholieke feestdagen.
De kinderen die bij ons op school komen, blijven normaal gesproken acht jaren. In die jaren bieden wij ze leerstof aan die zoveel mogelijk is toegespitst op de interesse en behoeften van het kind, maar wel zodanig dat zij na die acht jaar basisschool voldoen aan de kerndoelen van het basisonderwijs. Daarnaast besteden wij veel aandacht aan de sociale ontwikkeling van de kinderen. Wij benaderen onze kinderen als zelfstandige individuen op weg naar volwassenheid. De zelfstandigheid krijgt, naarmate zij ouder worden, een steeds grotere plaats, evenals de vrijheid en de daarmee gepaard gaande verantwoordelijkheid.

In ons lesprogramma besteden wij veel aandacht en tijd aan de basisvakken lezen, rekenen, taal, schrijven en wereldoriƫntatie. We vinden het daarbij echter van groot belang dat kinderen zich totaal kunnen ontwikkelen. Er is dan ook voldoende tijd en ruimte vastgelegd voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de expressieve vakken. Het expressievak muziek wordt bij ons gegeven door een vakleerkracht.U bent van harte welkom om kennis te komen maken met onze school. Maakt u gerust een afspraak.

Het gebouw van de Regenboog beslaat een derde van het gehele scholencomplex Tanthof-Oost en
werd in 1979 officieel in gebruik genomen. In dit complex zijn ook gevestigd de openbare school Simon Carmiggelt en de protestants-christelijke school De Ark. De drie scholen maken gezamenlijk gebruik van de sport- en gymzalen die met een loopbrug met het complex zijn verbonden.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Regenboog RK Basisschool

• Inschrijven via de website