Simon Carmiggeltschool

Gesloten (vr 8.30 - 14.30)

Toon openingstijden

basisscholen - Simon Carmiggeltschool - kaartoverzicht

Simon Carmiggeltschool

Wij stellen ons ten doel kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. Door onze persoonlijke aandacht dragen
wij bij aan de ontplooiing van de mogelijkheden en talenten van ieder kind, dat aan onze zorg is toevertrouwd. In onze school werken wij in een sfeer van veiligheid en geborgenheid. Er is veel aandacht voor de bestrijding van pestgedrag en discriminatie. Wij proberen een open schoolklimaat te creƫren, waar zorg en aandacht voor elkaar centraal staat.
Ons onderwijs staat midden in de wereld: binnen de klas is er veel aandacht voor maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.
Elk kind is uniek en ontwikkelt zich op eigen wijze. Wij willen daar expliciet rekening mee houden. Wij vinden dat kinderen op school moeten presteren, maar accepteren dat prestaties voor ieder kind verschillend zijn. Wij streven naar een ononderbroken ontwikkelingslijn en werken met een onderwijsstructuur die rekening houdt met de onderlinge verschillen.
Klassikale onderwijsactiviteiten worden afgewisseld met groeps- en individuele instructie.

Met ons onderwijs proberen wij kinderen ook een zekere mate van zelfstandigheid aan te leren. Door kinderen te leren zelfstandig te werken hopen we een bijdrage te leveren aan de karaktervorming van leerlingen en een goede leerhouding te ontwikkelen. Bij het zelfstandig werken leren kinderen belangrijke vaardigheden zoals het leren hulp te vragen, het hanteren van regels maar ook rekening te houden met elkaar. Een goed ingevoerd systeem van zelfstandig werken geeft een leerkracht de mogelijkheid met groepjes leerlingen of een individuele leerling te werken. Zo kan de school inspelen op de verschillende leermogelijkheden van de kinderen.
Kinderen hebben een drang naar autonomie in zich. Ze willen iets zelf kunnen, ze willen zelf kiezen en beslissen. En ze worden gemotiveerd door de ervaring dat ze ook zelf mogen kiezen of beslissen, een eigen inbreng mogen hebben, dat zij het gevoel hebben de eigenaar van hun eigen leerproces te zijn.
Kinderen hebben vertrouwen nodig in hun eigen mogelijkheden, het (zelf)vertrouwen ook, dat ze iets
aankunnen.

Wij vinden het heel belangrijk dat de ouders zoveel mogelijk bij de school worden betrokken. Samen
voeden we immers de kinderen op. Dankzij de enthousiaste ouderhulp kunnen we als school het onderwijs aan uw kinderen zo optimaal mogelijk inrichten.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Simon Carmiggeltschool

• Les