De Waterlelie Openbare Basisschool

De Waterlelie is een openbare basisschool. Dit houdt in dat wij geen onderscheid maken naar godsdienst, levensovertuiging en sekse. Integendeel, op onze school staat de ontmoeting tussen verschillende mensen juist centraal. Onze leerlingen, ouders en leerkrachten hebben verschillende opvattingen over religie en levensbeschouwing. Wij schenken aandacht aan die uiteenlopende denkbeelden en meningen. Verschillen tussen kinderen en ouders in uiterlijk, opvatting en levensbeschouwing gebruiken wij juist als vertrekpunt voor het onderwijs. Wij willen kinderen respect bijbrengen voor elkaar en voor al die verschillen die wij in onze kleurrijke maatschappij tegenkomen.

De Waterlelie Openbare Basisschool
Druivengaarde 11