Ridderhof De Prot Chr Basisschool

De Ridderhof staat voor:

Een veilige en uitdagende leeromgeving;
Ontwikkelingsgericht onderwijs;
Begeleide zelfstandigheid;
Muziek, drama en dans.

Ontmoetingsschool

De naam van de school verwijst naar Ridderhofstad Den Engh, die vroeger in dit gebied heeft gestaan en waarvan de resten en de oprijlaan nu nog zichtbaar zijn. De Ridderhof wil een ontmoetingsschool zijn. Dat betekent dat de school openstaat voor kinderen en ouders met verschillende culturele en religieuze achtergronden, zonder dat deze de eigen identiteit te verliezen.

Extra's in samenwerking

De Ridderhof maakt onderdeel uit van diverse, interessante samenwerkingsverbanden, zoals met:

het Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK);
sportverenigingen;
de bibliotheek;
de voor- en naschoolseopvang van de SKMN.

Schooltijden

De schooltijden zijn als volgt:

Maandag tot en met vrijdag van 08.15 uur tot 14.00 uur;
De onderbouw (groep 1 tot en met 4) heeft elke vrijdag vanaf 11.30 uur vrij.

Informatieavonden

De school valt onder het bestuur van de Stichting Protestants Christelijk Onderwijs Utrecht (PCOU) en is gehuisvest in de Emile Hullebroeckstraat 66 te Utrecht. Tijdens de informatieavonden wordt u geïnformeerd over het onderwijsconcept en de methodes die de school hiervoor gebruikt. Tevens kunt u kennismaken met de leerkrachten.

Wilt u een informatiebijeenkomst bezoeken, informeert u dan vooraf even naar de plaatsingsmogelijkheden voor uw kind(eren): er is namelijk een leerlingenstop voor diverse leerjaren!

Ridderhof De Prot Chr Basisschool
Emile Hullebroeckstraat 66/101