De Praom Prot Chr Basisschool

Cbs ‘de Praom’ is een 3-klassige basisschool aan De Zwaai 2 in Zwartemeer, gelegen tussen het oude dorp en een nieuwbouwwijk. De school is gebouwd in 1987 in een opvallende, hoekige vorm, die kindvriendelijk en uitnodigend overkomt.

Onze missie is: Leren van en met elkaar.
We willen als leerkrachten een ondersteunend en uitdagend pedagogisch klimaat creëren. We gaan daarbij uit van een positieve benadering van de kinderen, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met de mogelijkheden en de onmogelijkheden van elk kind als individu.
Wat betreft de visie op het onderwijs op onze school vinden wij het belangrijk, dat kinderen zich veilig voelen, leren verantwoordelijk te zijn, kinderen gestimuleerd worden tot zelfstandigheid en onafhankelijkheid en dat sociale vaardigheden worden bevorderd en ontwikkeld.
Ook staan respect voor elkaar en rekening houden met elkaar hoog in ons vaandel.

Onze school is een van de 19 scholen van de Stichting Viviani, een stichting voor het prot. chr. en interconfessioneel primair onderwijs, met basisscholen in de gemeenten Emmen en Borger-Odoorn.
Het motto van Viviani is: Voor elkaar, met elkaar.

De Praom Prot Chr Basisschool
De Zwaai 2