Gesloten op zaterdag

Toon openingstijden

basisscholen - OBS Het Slingertouw - kaartoverzicht

OBS Het Slingertouw

Onze school staat in de nieuwbouwwijk van Heerenveen en heeft een zeer korte geschiedenis.
In augustus 2001 zijn we gestart met 12 leerlingen in een tijdelijk gebouw. Nu, tien jaar later, heeft de school zo'n 330 leerlingen die zijn verdeeld over 13 groepen en hebben we sinds 1 juli 2009 ons nieuwe gebouw betrokken: de multifunctionele accomodatie "De Spil" in het hart van onze wijk Skoatterwâld.
We delen de ruimte in het gebouw met de buitenschoolse opvang, de peuterspeelzaal van Kinderwoud (stichting voor kinderopvang en peuterspeelzalen) en “De Burcht”, een school voor christelijk onderwijs. Centraal in deze samenwerking staat dat we willen profiteren van het uitgangspunt dat mensen samen meer kunnen dan alleen en dat je, met respect voor ieders identiteit, een aantal activiteiten samen kunt doen.
Samenwerking met andere instellingen die in de wijk actief zijn of worden, zoals stichting Talant (zorg voor verstandelijk gehandicapte cliënten) en stichting Moerborch (zorg voor ouderen) bouwen we steeds verder uit en dat hoort ook bij de gedachte van onze Brede Wijkschool, waarbij de nadruk ligt op “de ontmoeting”.

Onze school geeft vorm aan adaptief onderwijs. Bij ons is het belangrijk dat we de kinderen ook begeleiden in het verwerven van sociaal-emotionele vaardigheden. We werken daarom in een omgeving waar kinderen vaardigheden kunnen oefenen en leren. Een school waar je je thuis voelt Een school met echte aandacht voor kinderen, ouders en personeel. Een school waar onderwijs afgestemd wordt op de mogelijkheden van ieder kind.

Een school waar we werken, spelen en vieren: niet apart...maar samen!

Uiteraard hebben wij veel aandacht voor feesten en vieringen op onze school.
Sinterklaas wordt gastvrij onthaald en met Kerst hebben we een gezellig kerstdiner op school.
Ook aan de Kinderboekenweek besteden we ruim aandacht.

Project
Eenmaal per jaar zijn we in alle groepen een aantal weken lang bezig met ons project.
In de afsluitende tentoonstelling mogen ouders, opa's en oma's en vrienden alles, waar we mee bezig zijn geweest, bewonderen.

Weekviering
Iedere week is er een andere groep die de weekviering verzorgt.
Andere groepen mogen daarbij om toerbeurt kijken en ook ouders, broertjes en zusjes zijn dan van harte welkom.

Sport
Onze school is een sportieve school. Bij de sporttoernooien, zoals het voetbal- en korfbaltoernooi zijn wij altijd ruim vertegenwoordigd.
Ook bij de Avondvierdaagse lopen velen mee.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor OBS Het Slingertouw

• Les